Kia Niro: Love story na druhý pohled

  •  

Niro, novinka automobilky KIA s premiérovým hybridním pohonem je jen pár týdnů v prodeji na českém trhu. V redakčním testu Žít Ústí uspěl vůz především díky velmi nízké spotřebě paliva, snadné ovladatelnosti a komfortní jízdě z pohledů řidiče i spolujezdce.

Když jsme v ústeckém REALCENTRUM Cars, u regionálního prodejce vozů KIA, hybridní crossover Niro přebírali k víkendovém testu, napoprvé jsme se do něj „nezamilovali“. Proporcemi připomínal velké SUV, ovšem s menší světlostí podvozku, ale drsný výraz klasických terénních aut potlačil elegantní design. Interiér ještě více podpořil pocit komfortu oproti sportovní strohosti. V loktech i nad hlavou je neobvykle dost místa, stejně tak v prostoru pro dospělé a vysoké spolujezdce na zadních sedadlech. Použité materiály, šedý plast s lesklými dekory, nepůsobí luxusně, ale o levném provedení nemůže být řeč. Kufr má objem jen 427 litrů, ovšem výška umožňuje snadné nakládání. Celá linie vozu se zajímavě řešenou zádí má dynamiku a styl.

S šestirychlostním dvouspojkovým automatem musíte mít „lehkou nohu“, aby otáčky dobře odpovídaly rychlosti jízdy a úspora pohonných hmot se blížila ideálnímu stavu. Některé hybridy umí zvolna zrychlovat při ustálených nízkých otáčkách. Niro reaguje okamžitě, proto by těžká noha vedla k podřazování a větší spotřebě paliva. S dlouhým rozvorem a příznivě rozloženou hmotností se crossover ladně pohybuje ostrými zatáčkami, reaguje pohotově, zvládá bez častého podřazování stoupání a výjimečně efektivně těží hybrid z každého klesání. V městském provozu pak elektromotor se šesti rychlostními stupni dokáže auto posunovat živě a rychle. Jen hluk kol je trochu více slyšitelný.

Překvapením je pro nás reálná spotřeba, protože zásadně nedůvěřujeme údajům výrobce. Při klidné jízdě předměstím rovným terénem podél Labe ukazuje palubní počítač hodnoty 4,9 až 5 litrů, při stoupání na Komáří vížku 6,3–6,6 litru a v plném městském provozu a sérií semaforů kolem šesti litrů benzínu. Do sedadel nás ale nejvíce zatlačila měřená spotřeba na úseku 15 kilometrů při přechodu do stoupání, klesání a následné jízdy městem. Přehledně monitorovaná rekuperace jela naplno a my se dostali na spotřebu 4,2 litru.

Kopcovitý terén je pro Niro ideální. Lithiový akumulátor Nira má o třetinu větší kapacitu a snese prudší nabíjení, což zvyšuje účinnost rekuperace. Krátkodobě je elektřiny k dispozici víc a bez benzinu dojedete dál. Kia Niro zcela právem ruší nadvládu Toyoty na hybridní pohon.

Cena Nira, šest set tisíc korun, je možná vyšší pro ty, kteří by chtěli srovnávat s esúvéčky bez komfortní výbavy a čistě benzínovým pohonem. Pro ty, co před nákupem vozu počítají provozní náklady, cena odpovídá výkonu a kvalitě. Na začátku víkendového rande s Nirem byly rozpaky, na jeho konci velmi dobrý pocit. Taková motoristická láska na druhý pohled.

REALCENTRUM Cars, s. r. o.
Podhoří 374/2A, Ústí nad Labem
tel.: 472 744 039
e-mail: realcentrum.prodej@realcentrum.cz
www.realcentrum.kia.com


  •  

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*