Zásoby soli nestačily, kvůli střídání teplot byla údržba náročná

  •  

Silničáři na Ústecku, i v celém kraji spotřebovali přes zimu připravené zásoby soli a dokonce museli i sůl dokupovat. Sněhu sice v nížinách nebylo zpočátku tolik, ale časté střídání teplot vedlo k namrzání silnic, tím byla údržba náročnější. A i když se už oteplilo, silničáři s opravami vozovek po zimě ještě nezačali.

„Na velké opravy komunikací je ještě brzo stejně jako na odstrojování techniky. Nejprve se musí uklidit vozovky po zimě,“ řekla Lenka Holovská, náměstkyně ředitele Správy a údržby silnic Ústeckého kraje.

Poprvé vyjela technika z garáží 5. listopadu, do Krušných hor. A právě na krušnohorských silnicích ležel do nedávna ještě sníh, proto je brzy na hodnocení škod. Zatím se nejhorší úseky a největší díry opravují studenou balenou směsí. Na jaře se začíná vyspravovat teplou balenou směsí, až bude k dispozici a nastanou správné klimatické podmínky.

Údržba silnic II. a III. třídy v regionu zatím stála za tuto sezonu zhruba 125 milionů korun, předchozí, sezonu přišla na 148,5 milionu korun. Ve správě má krajská údržba 3700 kilometrů silnic a provádí údržbu i na 507 kilometrech silnic I. třídy, a to včetně dálnic D6 a D7.

Podle zákona skončila sezona 31. března, několik sypačů ale nechávají silničáři v provozu do poloviny dubna, někdy i déle.

„Máme k dispozici asi 120 posypových vozů, park se obnovuje poslední roky více. Pro letošní zimu bylo deset nových sypačů,“ dodala pro Český rozhlas Holovská.


  •  

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*