Domácí péče musí fungovat i během pandemie

  •  

Opatření kolem koronaviru prověřila i práci sester v domácí péči. Ty z ústecké agentury ACME se s tím popasovaly se ctí a podle její jednatelky Štěpánky Tomsové se systém nastavený na jaře osvědčil, proto jsou na případnou druhou vlnu připraveni.

Situace kolem koronaviru se nelepší, dokonce se mluví o druhé vlně. Jste na to připraveni?

Ano jsme, získali jsme zkušenosti z první vlny na jaře. Opatření a hygienické pravidla, která jsme zaváděli, jsme si vyzkoušeli v praxi a víme, že současnou situaci zvládneme.

Počátkem pandemie byl kritický nedostatek ochranných pomůcek, jak jste na tom teď?

Zásoby ochranných pomůcek jsme si vytvářili už během léta a stále doplňujeme. Už na začátku léta nám bylo doporučeno z ministerstva zdravotnictví předzásobit se zhruba na dva měsíce. Nakupujeme respirátory, ústenky, rukavice, štíty, desinfekci a ochranné obleky. Díky dobrovolníkům máme i dostatek textilních ústenek, které rozdáváme klientům.

Je náročné poskytovat v této situaci domácí péči?

Už ne, zvykli jsme si, je třeba to brát jak to je a s chladnou hlavou.

Co děláte pro to, abyste ochránili zdraví svých zaměstnanců?

Všechen personál agentury ACME je proškolený jak dodržovat účinné opatření k minimalizaci možné nákazy a následně přenosu nákazy covid – 19.  Každý zaměstnanec je vybaven ochrannými pomůckami a poučen jak je používat.

Každý rok v září rozdáváme mezi personál vitamíny a různé potravinové doplňky na posílení imunity, teď jsme rozdali dvojnásobek oproti loňsku. Také jsme omezili osobní kontakt mezi personálem a i vedením agentury ACME.

A klientů?

Klienty žádáme, aby po dobu ošetřovatelské návštěvy sestřičky měli zakrytá ústa a nos ústenkou. Pokud klient nemá možnost si zakoupit ústenku, vybavíme i klienta ochrannými pomůckami my. Na webu a facebooku ACME jsme vložili informace pro klienty a i rozdáváme informace ohledně covid – 19 mezi klienty v tištěné verzi.

Takže nošení roušky požadujete po svých klientech během návštěvy sestřičky u nich?

Ano, jak jsem se už zmínila, žádáme klienty, aby po dobu návštěvy sestřičky nosili roušku. Chrání tak jak zdraví svoje, tak zdraví sestřičky. Ráda bych poděkovala prostřednictvím Vašeho časopisu našim klientům, že naší prosbě vyhověli. Děkujeme!

Sestřičky jsou s klienty v pravidelném kontaktu. Vnímají rozdíl v práci?

Ne, nevnímají. Je to součástí jejich práce, poskytovat zdravotní péči a chránit zdraví klienta.

Podstupují vaše sestřičky testy na koronavirus?

Ano, podstupují rychlotesty.

Jak probíhá návštěva u klienta?

Zdravotní sestra na základě ordinace lékaře klienta provede zdravotní výkon, který je požadován. Lékař určí časovou délku a frekvenci ošetřovatelské návštěvy. Sestřička je ve stálém kontaktu s lékařem klienta a informuje ho o veškerých změnách zdravotního stavu. Což je velká výhoda, lze rychle reagovat na změnu tím, že lékař změní léčivo, předepíše doplňující vyšetření, změní četnost ošetřovatelské návštěvy či ordinaci.

Připomeňte nám, jak můžou lidé domácí péči získat a kdo všechno na ni má nárok?

Na domácí zdravotní péči mají nárok všichni, pokud jejich zdravotní stav nevyžaduje stálou nemocniční péči. Je hrazena z veřejného zdravotního pojištění, a tuto péči předepisuje praktický lékař nebo lékař specialista.  Pečujeme o diabetiky, o katetry, stomie, provádíme převazy operačních ran, bércových vředů, odběry krve, pečujeme o klienty s portem nebo žilním katetrem. Zabýváme se rehabilitací a hospicovou péčí.  Poskytování zdravotní péče v domácím prostředí klienta má velké plus, klient se léčí doma je v psychické pohodě, což má velký vliv na průběh léčení.

 

ACME Domácí péče s.r.o.

Železničářská 908/24

400 03 Ústí nad Labem

Email: info@acmepece.cz

Tel. 475 216 331


  •  

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*