Podloží problémové estakády se zpevňuje pomocí vrtů s pryskyřicí

  •  

Na dálnici D8 v Českém středohoří, pod prackovickou estakádu, se na konci září vrátili dělníci. Do rizikového svahu pumpují takzvanou vysokotlakou injektáží pryskyřici, aby úsek co nejvíce stabilizovali.

Dálnice se řidičům otevřela na konci roku 2016. Jen několik hodin před vpuštění prvních aut nedoporučili na základě hlášení čidel odborníci otevření celé prackovické estakády kvůli nestabilnímu podložení. Dělníci poté začali svah zabezpečovat. Práce tehdy trvaly téměř celý rok. U Prackovic byl kvůli tomu provoz svedený pouze do jednoho pruhu. Stráň stále sledují čidla a data z nich vyhodnocují geologové. Jan Rýdl z Ředitelství silnic a dálnic uvedl, že náklady na pilotní vysokotlakou injektáž se pohybují kolem 4 milionů korun.

Dálnice D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa se v úseku přes České středohoří dlouhodobě potýká s nestabilitou podloží. V červenci 2013 se po silných deštích utrhl svah u Litochovic. Sesuv zavalil rozestavěný asi dvousetmetrový úsek a poškodil i blízkou železniční trať


  •  

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*