Ústí chce testovat autonomní autobus

  •  

Dvě lokality, kde se vyvíjejí a testují autonomní autobusy, navštívili náměstek ústecké primátorky Pavel Dufek a ředitel Inovačního centra Ústeckého kraje Tomáš Siviček. Cílem bylo získat informace o zkušenostech z testování, způsobu financování a možnostech spolupráce.

„Návštěva otevírá nové možnosti pro mezinárodní spolupráci pro UJEP, ČVUT i další školy působící v regionu. Vize clusteru od Prahy či Mladé Boleslavi až po Berlín, který by společně řešil otázky chytrých technologií pro dopravu a město, má evidentně svou relevanci,“ řekl ředitel Inovačního centra Ústeckého kraje Tomáš Siviček.

Jednání se za berlínskou stranu zúčastnili Maximilian Power a Frank Hunsicker z inovačního centra pro mobilitu InnoZ a Stéphane Beaudouin ze společnosti Navya, která vyvíjí a testuje autonomní minibusy. Město Berlín se připravuje na nástup chytré mobility, která umožní lidem pružné využívání různých typů dopravy a služeb včetně autonomních aut, autobusů, a sdílení aut i kol. Z toho důvodu vznikly v Berlíně kampusy, kde InnoZ ve spolupráci s EasyMile testují autonomní autobus.

„Pokud se podaří vyřešit legislativní a administrativní otázky, město Ústí nad Labem by mohlo být prvním v ČR, kde autonomní autobus bude jezdit. To vytvoří nejenom prostor pro seznámení se veřejnosti s technologiemi, ale i pro výzkum a tvorbu expertízy na ústecké univerzitě a lákání nových firem do regionu,“ říká náměstek primátorky Pavel Dufek.

V berlínském kampusu Campus EUREF, který je zároveň bývalým brownfieldem, vzniká experimentální čtvrť budoucnosti, kde se podobné a příbuzné technologie vyvíjí a testují. Druhou lokalitou, kde testování probíhá, je Campus Charité. Jde o kampus fakultní nemocnice, kde se testuje autobus firmy Navya. V obou případech jde o limitované nasazení se sníženou rychlostí (cca 10-15 km/hodina) a operátorem na palubě, který může v případě problémů zasáhnout.

Nasazení v reálném provozu limituje zejména legislativa a schvalovací procedury, které se v každé zemi liší. Z toho důvodu by měla vzniknout společná homologační komise, která by rozšiřování autonomní mobility urychlila. V Berlíně se očekává napojení na veřejný prostor v průběhu podzimu (spojení Campus EUREF a nádraží SuedKreuz).


  •  

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*