Vedení města odmítá pochybení ve Vánocích

  •  

Podle vedení ústecké radnice bylo financování loňských Ústeckých Vánoc zcela v pořádku. Radní tak reagovali na informace, že vše na podnět opozičního zastupitele Martina Maty prošetřuje kriminální policie.

„Díky trestnímu oznámení, které dle médií podal opoziční zastupitel Martin Mata na neznámého pachatele, se s definitivní platností prokáže, že Ústecké Vánoce 2016 nebyly pořádány v rozporu se zákonem a že město Ústí nad Labem v žádném případě nepochybilo. Veškeré informace k vyúčtování a kompletnímu průběhu byly poskytnuty médiím,“ uvedla mluvčí města Romana Macová.

Zprávu lze najít na  http://www.usti-nad-labem.cz/cz/uredni-portal/seznamy-zprav/tiskove-zpravy/tiskova-zprava-rady-mesta-usti-nad-labem-22-2-2017.html. Podle Vyúčtování akce stála 3,74 milionu korun, skončila se ztrátou zhruba 700 tisíc,

Martin Mata se domnívá, že nikdo nehlídal rozpočet: „Nesedí tam faktury mezi sebou, to znamená, že tam zřejmě došlo k nějakým operacím, protože je tam i něco přeškrtané. Konkrétně narážím na videomapping, který nemá dodnes jasně vyčíslenou hodnotu, za kterou by si někdo stál,“ uvedl pro ČRO Sever, který o případu informoval.

Videomapping – tedy promítání ručně kreslených obrázků s motivy Ústí na budovu magistrátu, se v účetních dokladech Kulturního střediska města Ústí nad Labem objevuje několikrát. Kolik doopravdy stálo, je obtížné určit. Podle smlouvy měla agentura SMART Production za 170 tisíc videomapping nejen vytvořit, ale také zajistit techniku a promítání. To nakonec podle ředitele kulturního střediska Ivana Dostála stálo další peníze, které zaplatili sponzoři.  „To technické provedení, tím, že se rozhodlo, že to kulturní středisko nebude platit, že to půjde přes sponzory, tak to z té smlouvy, podle mě, mělo vypadnout. To je podle mě chyba, to tam nemělo být. Původně to bylo myšleno tak, že ty sponzorské peníze dostaneme my, a my to pak zaplatíme,“ vysvětlil pro ČRO Sever. Pokud by kulturní středisko mělo platit celý videomapping, stál by asi milion korun.

Josef Ženíšek z agentura SMART Production, která ho připravovala, rozhlasu řekl, že vše bylo vytvořené díky partnerství firem Dream PRO a Centropol.

Vedení města se obává, že vše může mít dopad na sponzory v příštích letech. „V tuto chvíli je však nutné vyslovit omluvu všem sponzorům a partnerům Ústeckých Vánoc a všem lidem, kteří se jakkoliv podíleli na jejich realizaci ku spokojenosti občanů našeho města. Za tuto svoji vstřícnost a ochotu jsou nyní bohužel součástí nepříjemných útoků,“ uvedlo město ve svém prohlášení.


  •  

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*