Vindobona nabídne spojení z Ústí nad Labem do Brna a Vídně

ilustr. foto
  •  

Po několikaleté přestávce se vrací na české tratě tradiční přímé spojení Berlína, Prahy a Vídně pod názvem Vindobona. Nový vlak pojede v Rakousku až do Štýrského Hradce (Grazu) a nabídne i přímé spojení bez přestupu z Brna do Drážďan a Berlína nebo z Ústí nad Labem do Vídně a štýrské metropole.

„Ve spolupráci s našimi partnery z ÖBB v Rakousku a DB v Německu se nám podařilo dojednat obnovení tradičního přímého spojení našich metropolí. Českým drahám připadl úkol zajistit soupravu pro celý projekt. Půjde o nasazení jednotky Railjet, která na tomto vlaku urazí vzdálenost skoro 1 000 kilometrů a cestujícím nabídne komfortní a rychlé cestování. Trasu mezi Berlínem a Vídní nyní urazí za přibližně 8,5 hodiny a nabídne také našim občanům přímé a komfortní spojení bez přestupu, například z Brna do Berlína dorazí za 7 a čtvrt hodiny nebo z Ústí nad Labem do Vídně za 5 a půl hodiny,“ říká generální ředitel Českých drah Václav Nebeský a dodává: „Našich sedm souprav bude nyní jezdit nejen do Rakouska a na Slovensko, ale nově také do Německa. Naše rozhodnutí nakoupit až 20 dalších moderních vlaků pro dálkovou dopravu dalším logickým krokem, jak nabízet a dále rozšiřovat rychlé a komfortní železniční spojení Prahy s evropskými velkoměsty.“

Obnovená Vindobona vyjela poprvé na svou celou plánovanou trasu z Berlína i ze Štýrského Hradce v úterý 16. června. Z Berlína nabídne první ranní spojení do Prahy, Vídně a Štýrského Hradce s odjezdem v 6:17. Do Prahy přijde v 10:31, do Vídně v 14:49 a do Štýrského Hradce v 17:33. V opačném směru půjde o poslední spojení do Berlína. Vlak vyjede ze Štýrského Hradce v 10:26, z Vídně v 13:10, pražské hlavní nádraží opustí v 17:32 a na berlínské hlavní nádraží přijede ve 21:54.

Vlak nabídne také nové možnosti rychlého a pohodlného cestování bez přestupu například z Brna do Drážďan (5 ¼ hodiny) a Berlína (7 ¼ hodiny) nebo z Ústí nad Labem do Brna nebo do Rakouska (do Brna 4 hodiny, do Vídně 5 ½ hodiny, do Štýrského Hradce 8 ¼ hodiny).

„Kromě rychlého a přímého spojení několika významných hospodářských center naší republiky s Německem a Rakouskem nabídne obnovená Vindobona z Berlína do Vídně a Štýrského Hradce také vysoký standard cestování a služeb. Jsou to klimatizovaný interiér, restaurační vůz, servírování jídel na místa cestujících, business class pro nejnáročnější zákazníky, místa pro osoby na vozíku i cestující s dětmi, pro které je připraveno dětské kino, místa na uložení kočárků nebo přebalovací stůl, Wi-Fi a řadu dalších služeb. Railjety tak otevírají Českým drahám a našim cestujícím dveře do Evropy,“ říká k obnovení spoje Berlín – Praha – Vídeň Jiří Ješeta, obchodní náměstek generálního ředitele Českých drah.


  •  

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*