Zbytek Kozí dráhy není sjízdný a na opravu nejsou peníze

  •  

Na trať mezi Děčínem a Telnicí vyjely první vlaky po dokončení obnovy prvního úseku loni v březnu. Druhý úsek, od Telnice až po Oldřichov, na své oživení nadále čeká. Ústecký kraj chce po Správě železnic, aby zprovoznila trať v celé délce.

Obnova provozu však čelí zásadní překážce, trať totiž není v provozuschopném stavu a Správa železnic nemá v rozpočtu na obnovu peníze. Podle prvních odhadů by to stálo zhruba 350 milionů korun. „Krajem závazně objednané znovuprovoznění úseku Telnice – Oldřichov nebude podle vyjádření Správy železnic možné realizovat, protože pro rok 2023 nejsou na opravné práce alokovány finanční prostředky v takové výši, aby pokryly náklady na obnovení provozu,“ řekl krajský radní Jan Růžička s tím, že vedení kraje se s tímto vyjádřením nehodlá smířit a plánuje podniknout další kroky, které povedou k co nejrychlejšímu zprovoznění Kozí dráhy v celé délce. „V současné době s kolegou Řehákem, v součinnosti s vedením města Krupky, zvažujeme další, co nejvhodnější, postup,“ dodává Růžička.


  •  

Napište první komentář

Přidat komentář

Váš e-mail nebude zobrazen veřejně.


*